Bekijk desktop versie

Geschillencommissie Reizen

Reizigers steeds vaker tevreden met vakantie (persbericht)

donderdag, 06 februari 2014

Het aantal klachten dat reizigers jaarlijks indienen bij de onafhankelijke Geschillencommissie Reizen is het afgelopen jaar wederom sterk gedaald. Bedroeg het aantal ingediende klachten 10 jaar geleden nog zo’n 3000, afgelopen jaar werden 476 klachten ingediend.

Lees verder

Meer duidelijkheid over ‘Dynamic Packaging' door uitspraak Hoge Raad

dinsdag, 15 juni 2010

De Hoge Raad heeft op 11 juni uitspraak gedaan in de proefprocedure die de ANVR en SGR gezamenlijk hadden aangespannen om duidelijkheid te krijgen over de aansprakelijkheid van een reisbureau bij ‘Dynamic Packaging'.

Lees verder

Nieuwe klachtensites overbodig voor reisconsumenten

maandag, 10 mei 2010

Reisbrancheorganisatie ANVR constateert dat regelmatig websites opduiken die tegen betaling consumenten ‘helpen' te klagen over hun vakantie. Dit, terwijl de reislustige Nederlander bij de Geschillencommissie Reizen eenvoudig en zonder ingewikkelde procedures terecht kan als hij er met de reisonderneming niet uitkomt.

Lees verder

ANVR adviseert reizigers alléén te betalen aan ANVR/SGR-reisondernemingen

donderdag, 07 januari 2010

Nu de Vakantiebeurs voor de deur staat, de reisgidsen weer uit zijn en de consument zich oriënteert op de vakantie van zijn dromen is het goed uitkijken bij wie hij boekt. De ANVR waarschuwt namelijk consumenten voor bedrijven op internet die wél geld innen van reizigers, maar zelf niet zijn aangesloten bij de ANVR en SGR en alleen doorverwijzen.

Lees verder

Verfijn je zoekopdracht

Reis-en-boekingsvoorwaarden
Duurzaam toerisme
Jaargang
ANVR maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover vindt u op ons cookiebeleid. Sluiten