"We zien het aantal klachten bij de Geschillencommissie Reizen tegen leden van de ANVR al jaren afnemen. Dat deze trend zich door heeft gezet na de inwerkingtreding van de nieuwe richtlijn – die in veel gevallen meer rechten toekent aan reizigers – is opnieuw een voorbeeld dat ANVR Ondernemers in Reizen hun kwaliteitssysteem als het gaat om het voorkomen en afhandelen van klachten meer dan goed op orde hebben", zegt Frank Radstake, verantwoordelijk voor Consumentenzaken bij de ANVR.
"We vinden het kwaliteitssysteem dat we als ANVR Ondernemers in reizen aan de klant kunnen bieden hartstikke belangrijk. Daarmee onderscheiden we ons echt van andere reisbedrijven. Het begint met eerlijke, goed leesbare en consumentvriendelijke 2-zijdige voorwaarden die we met de Consumentenbond afsluiten en heeft de Geschillencommissie Reizen als sluitstuk. Dat verhaal mogen we trouwens als ANVR misschien nog wel wat beter gaan uitdragen de komende tijd!", zegt Radstake.