Je bent succesvol ingelogd op Mijn ANVR
Uitloggen
Intranet

Skip Navigation LinksWinnaar 'Beste Reisidee' 2020

Je bent hier:
ANVR  >  ANVR-Nieuws

Nieuws
Winnaar 'Beste Reisidee' 2020

Donderdag 16 januari 2020
Na een eerste selectieronde in december zijn gisteren, tijdens de Vakantiebeurs-vakdag, de drie finalisten Go Here, Happyslider en Via Ella de strijd met elkaar aangegaan om hun meest innovatieve ideeën. Na een spannende finale heeft de jury gekozen voor Happyslider.

​                            Beste Reisidee 2020 jpg.jpg

Gideon Nagtegaal van Happyslider reageert enthousiast met gepaste trots: "Ik zie de prijs als een mooie beloning voor de inspanning die ik samen met mijn compagnon Dennis Hendriksen heb geleverd. Als je dingen anders ziet, moet je op vele vlakken mensen overtuigen. Samen hebben we het unieke model van Happyslider bedacht, ontwikkeld en weten te embedden bij grote merken. We zijn er trots op dat we ons een jaarlang het Beste Reisidee van Nederland mogen noemen en kijken uit naar nieuwe samenwerkingen in de reisbranche."

ANVR-directeur Frank Oostdam trapte af met vragen over innovatie aan de jury die in hun dagelijkse leven zeer ervaren (reis)ondernemers zijn: Steven van der Heijden, Louis Frankenhuis en Niels de Greef. Vervolgens hielden de finalisten een korte pitch voor het publiek en beantwoordden zij prikkelende en verdiepende vragen van de jury.

Menno Biesiot trapte af met GoHere, dat een oplossing biedt voor vakantiegangers die in korte tijd de ultieme reiservaring willen beleven, maar de leukste verborgen plekken (nog) niet weten te vinden. GoHere biedt reisorganisaties de mogelijkheid om een eigen professionele app te lanceren volgens het bewezen concept van GoHere. Met eigen tips, voor eigen klanten, in eigen huisstijl; en dat voor een vast bedrag per maand. De gebruikers op hun beurt kunnen ook eigen tips toevoegen, die van vrienden zien en zelfs vragen om meer tips! Met deze persoonlijke benadering onderscheiden zij  zich van de grote reviewplatforms.

Happyslider heeft vastgesteld dat een steeds grotere groep vakantiegangers geen vragenlijsten of enquêtes meer invult. Maar met de inzet van Happyslider kan het klantsentiment zeer fijnmazig realtime worden gemeten door touroperators, campings en hotels (zelfs tot op het kamernummer). Door het genereren van meer data kan er -zelfs direct- sterk worden (bij)gestuurd om ervaringen te verbeteren. Het 'doen' van Happyslider is een compleet nieuwe ervaring voor de reiziger: sneller, leuker en intuïtief van offline naar online.

Valborg Korthals Altes presenteerde haar concept 'Via Ella'; een online reisplatform voor maatwerkreizen waarbij het hele proces (van aanvraag tot kwalificatie, compilatie van aanvraag voor reisaanbieder, en communicatie) is geautomatiseerd. Gevolg: een snel klantproces waarin zowel klant als aanbieder direct weet waar hij of zij aan toe is. Ook helpt het platform tijdens de online-intake de klant heel doelgericht bij het concretiseren van de reisplannen. Het volledig digitale proces levert veel data op, waardoor het klantproces gepersonaliseerd kan worden en het boeken van een complexe rondreis een plezierige ervaring wordt in plaats van een tijdrovende klus. Ze ziet mogelijkheden voor gespecialiseerde touroperators en ZRA's.

De pitches van alle drie de kandidaten vind je in de downloads bij het onderwerp Beste Reisidee.

Deze wedstrijd om het 'Beste Reisidee' is een initiatief van ANVR's Travel Tomorrow, Emerce, Travel Impact Lab en de Vakantiebeurs.

               Vakdag_188_M7A4085klein.jpg
 V.l.n.r. Juryleden Steven van der Heiden, winnaar Gideon Nagtegaal, Louis Frankenhuis, Niels de Greef.