Je bent succesvol ingelogd op Mijn ANVR
Uitloggen
Intranet

Skip Navigation LinksANVR in gesprek met Reiswerk Pensioenen over kwaliteit dienstverlening

Je bent hier:
ANVR  >  ANVR-Nieuws

Nieuws
ANVR in gesprek met Reiswerk Pensioenen over kwaliteit dienstverlening

Woensdag 21 november 2018
De afgelopen maanden heeft de ANVR meerdere signalen gekregen van haar leden over achterblijvende kwaliteit van dienstverlening van Reiswerk Pensioenen. Een enquête vorige week onder reisondernemingen versterkt dat beeld. Op basis van deze signalen gaat de ANVR opnieuw het gesprek aan met Reiswerk Pensioenen over de dienstverlening.

"Wij hebben er echt alle begrip voor dat Reiswerk Pensioenen opstartproblemen heeft gehad, nadat ze een nieuwe pensioenadministrateur hebben moeten inhuren. We wisten dat met de overgang van Syntrus Achmea naar Centric er zeker drie maanden voor nodig zouden zijn om alles op de rit te krijgen. Maar inmiddels zijn we bijna aan het einde van het jaar en nog zijn de problemen niet opgelost", zegt Frank Radstake, pensioenonderhandelaar bij de ANVR. "We weten dat het pensioenfonds hard aan de slag is om de problemen op te lossen, maar er mag nog wel een tandje bij".

Uit de enquête (waar meer dan 30 ANVR-leden op hebben gereageerd) blijkt dat veel ondernemers in reizen vooral problemen ervaren met onjuistheden op de maandoverzichten, niet verwerkte aanmeldingen en afmeldingen en onjuiste facturen. Ook melden veel bedrijven dat ze of langzaam of zelfs helemaal niet worden teruggebeld en/of gemaild. "Dat er problemen zijn is nog tot daar aan toe. Maar 64% van de bedrijven meldt dat de problemen helemaal niet worden opgelost. En meer dan 50% beoordeelt de klantvriendelijkheid van Reiswerk Pensioenen als matig tot slecht. Meer dan 70% heeft zelfs helemaal geen goed gevoel over gehouden aan het contact met het pensioenfonds. Dat zijn echt onacceptabele uitkomsten', aldus Radstake.