Een reden wordt niet opgegeven maar financieel staat de airline er niet best voor: https://www.preferente.com/noticias-de-transportes/noticias-de-aerolineas/iata-suspende-a-cabo-verde-airlines-del-bsp-299512.html Eerder 9/4) was al Braathens Regional Airways (TF-276) uit BSP NL gezet. Deze airline heeft in Zweden bescherming gevraagd tegen crediteuren. De ANVR heeft geen exact inzicht in de snel verslechterende financiële situatie van airlines. In de internationale pers worden onder meer genoemd: - Virgin Australia heeft uitstel van betaling aangevraagd vergelijkbaar met chapter 11 in de USA (https://newsroom.virginaustralia.com/release/virgin-australia-enters-voluntary-administration). IATA voert verder overleg met VA. - Air Mauritius heeft eveneens uitstel van betaling aangevraagd https://simpleflying.com/air-mauritius-administration/ - Ook Cityjet heeft bescherming tegen crediteuren gevraagd en gekregen van de Ierse rechter: https://www.irishtimes.com/business/transport-and-tourism/interim-examiner-appointed-to-dublin-based-airline-cityjet-1.4231772. Dit kan gevolgen hebben voor airlines waarvoor zij vluchten uitvoerde. - Norwegian: piloten en crew van deze airline zijn ondergebracht in dochterbedrijven. Voor deze dochterbedrijven is faillissement aangevraagd: https://media.uk.norwegian.com/pressreleases/norwegians-pilot-and-cabin-crew-companies-in-sweden-and-denmark-file-for-bankruptcy-2992418 - Het verlieslijdende South African Airways heeft te horen gekregen dat er geen staatshulp meer komt: https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-14/south-african-airways-denied-further-funding-by-government-owner zie ook https://qz.com/africa/1842375/south-african-airways-may-be-grounded-for-good/ SAA is nog in BSP.