
- Vluchten worden geannuleerd maar zijn vervolgens wel weer boekbaar maar tegen een hogere prijs?
Als de vluchttijden minder dan 3 uur van oorspronkelijke vlucht afwijken, ontvang je een email van Transavia met de gewijzigde tijden. Als je nog wilt vliegen hoef je niets te doen met deze email. Komt het nieuwe tijdstip niet goed uit? Dan kun je de vlucht omboeken.
Als je vluchttijden meer dan 3 uur van de oorspronkelijke vlucht afwijken, ontvang je ook een e-mail met de gewijzigde vertrektijden. Je hebt de keuze om de vlucht te accepteren, om je vlucht om te boeken via ons service center, of voucher of je geld terug te krijgen.
De omboekmogelijkheid wordt uiteraard gedaan zonder prijswijziging. Vóór 1 juli kan dit niet altijd het geval zijn geweest.
- We boeken een klant om. Ondanks dat op de website de kosten lager zijn, ben ik per saldo toch méér kwijt. Hoe kan dat?
Transavia: dit kan in de ancillaries zitten, maar er kunnen ook technische redenen zijn, die niet eenvoudig zijn op te lossen. Transavia is bereid dit te waiven, maar kom dan wel met een duidelijke case d.w.z. geef boekingscode/data oorspronkelijke boeking, screenshots van website, nieuw gemaakte boeking ect. en meld dit aan salessupport van Transavia. Zo kan Transavia meekijken en wellicht het probleem oplossen.
- Ik heb nog steeds geen voucher voor mijn klant:
PARTNER Portal: happy flow (d.w.z. eenvoudige boekingen zonder extra's) is uit gegeven. Ancillaries volgen medio juli
ALLOTMENTS: Ancillaries via Mijn Transavia: krijgen refund ipv een voucher, medio juli
GROEPEN VIA DE GROEPENAFDELING: je kan de aanbetaling doorzetten naar een nieuwe boeking of je kan een refund aanvragen
API deposit: Het deposit is inmiddels aangevuld. Er kunnen nieuwe boekingen worden gemaakt. Transavia neemt over onttrekkingen contact op met de betreffende partijen
API sepa: geld staat op een virtuele deposit om in cash te worden uitgekeerd via een banktransfer vanaf 1 juli, dit gaat per maand
API creditcard: creditcard reimbursement vanaf 1 juli , dit gaat per maand
API ancillariesdit gaat via Mijn Transavia en volgt medio juli.
NB! Indien je het voucher had moeten hebben, maar nog niet hebt gekregen, specificeer dit en meldt dit gedocumenteerd schriftelijk aan salessupport.
- Ik heb een situatie die ik even wil bespreken, maar Transavia is telefonisch slecht bereikbaar.
Transavia herkent dit probleem. Door de vele wijzigingen zijn er heel veel vragen en loopt de wachttijd op. ANVR heeft dringend de aandacht gevraagd voor deze problematiek en Transavia verkent andere mogelijkheden om business partners te woord te staan, daar is echter nu nog geen oplossing. Dus voor nu:
- Kijk eerst goed op de website, er zijn inmiddels ruim 30 Corona updates /partner nieuwsbrieven verstuurd, zorg dat je deze nieuwsbrief krijgt door je aan te melden via de partner portal of een email te sturen naar sales-support@transavia.com.
En als je belt:
- zorg dat je alle info bij de hand hebt
- hou het gesprek zakelijk en kort als mogelijk is.
- Ik kan niet voor volgende zomer boeken.
Media april zet Transavia haar winterschema in de verkoop en media september, het zomerschema. Dit jaar wil Transavia het zomerprogramma een paar weken eerder publiceren. Dit lost uiteraard het probleem nu niet op. Alle vluchten tot en met 30 september kunnen zonder wijzigingskosten worden omgeboekt naar een later moment. Hoe het beleid voor wijzigen voor vluchten met vertrek na 30 september eruit ziet is nog niet duidelijk. Voor nieuwe boekingen adviseert Transavia het plus of max tarief te gebruiken. Deze tarieven kun je onbeperkt zonder kosten wijzigen naar een later moment. Nadere communicatie over livegang en rebookbeleid zomer 2021 wordt volgende week verwacht.
- We hebben een leadtime nodig om klant te informeren.
Een belangrijk punt voor de ANVR-leden. Transavia heeft medio juni de vluchten voor de maanden juli en augustus gecommuniceerd. Ze streven er inderdaad naar om de gewenste leadtime van 4 weken aan te houden voor de communicatie rondom de opstart van de vluchten in september en oktober 2020.