Je bent succesvol ingelogd op Mijn ANVR
Uitloggen
Powered by 
Intranet

Skip Navigation LinksTips voor reisondernemingen bij behandeling van zaken voor de Geschillencommissie

Je bent hier:
ANVR  >  ANVR-Nieuws

Nieuws
Tips voor reisondernemingen bij behandeling van zaken voor de Geschillencommissie

Maandag 3 augustus 2020
Het afgelopen decennium is het aantal klachten voor de Geschillencommissie Reizen gestaag gedaald. Ook dit jaar is het aantal klachten afgenomen, maar dat heeft helaas de bekende heel vervelende reden. Uit de zaken die de afgelopen 12 maanden wel zijn behandeld komt een aantal zaken naar voren in het handelen van de kant van de ANVR reisondernemingen die beter zouden kunnen.

"Op ons verzoek hebben de leden van de Geschillencommissie Reizen een aantal tips en do's and don'ts op papier gezet die elke ANVR-reisondernemer ter harte kan nemen in het klachtafhandelingsproces. Zowel tijdens de reis, als na de reis, als eventueel bij behandeling voor de Geschillencommissie Reizen", zegt Frank Radstake van de ANVR. "Daar zijn we ze zeer dankbaar voor. Deze mensen hebben de ervaring van honderden zittingen van de Geschillencommissie. Uit alles blijkt overigens dat de ANVR-leden de afgelopen jaren indrukwekkende stappen ten positieve hebben gezet in hun klantenservice en klachtbehandeling. Dat heeft geleid tot fundamenteel minder klachten en tot een procentuele stijging van het aantal uitspraken ten voordele van de reisorganisator. Tegelijkertijd gaan er ook nog geregeld dingen mis: niet komen opdagen bij zittingen van de Commissie bijvoorbeeld. We hopen dat deze tips de bedrijven nog een stap verder in de juiste richting helpen".  Je vindt dit document met tips op het ledendeel bij het onderdeel 'klachtenbehandeling'.