Met deze afspraken kunnen agenten al eind dit jaar zoeken, boeken en betalen via het Amadeus NDC-platform. Medio 2021 worden verdere services (zoals wijzigen van ticket, extra diensten, e.d.) ook via NDC mogelijk voor KL/AF vluchten via het Amadeus platform. Uiteraard bestaan hierover nog veel vragen zoals:
- Wat gaat dit betekenen voor de afspraken van agenten met Amadeus, maar ook met KLM?
- Krijgen (alle?) agenten alle content? Zo ja, tegen welke prijs/voorwaarden?
- Er is sprake van een channel fee. Wat betekent dit? Wat betekent dit voor de NTA die agenten met KLM hebben afgesloten?
- In welke opzicht is richting klant een NDC-boeking anders dan een traditionele GDS-boeking?
Al deze vragen komen aan bod in een Teamssessie met Amadeus met uiteraard gelegenheid zelf vragen te stellen.
NB: De meeting is gericht op IATA-agenten. Aangezien de afspraken wel eens richtinggevend kunnen zijn voor andere GDS'en, is het ook voor IATA-agenten werkend met andere GDS'en verstandig om mee te doen.
Namens Amadeus zal Ludo Verheggen (Global Director Air Content Acceleration), Stef Rijkers (Manager Consolidators & Networks) en Hubert van Velden (Manager Retail – Touroperators) deelnemen aan de meeting. De bijeenkomst wordt gemodereerd door Walter Schut van de ANVR.
Aanmelden is mogelijk via de agenda (klik op de link voor het ledendeel – inloggegevens noodzakelijk). Zorg ervoor dat je op de aanmeldknop (AANMELDEN) drukt om je aanmelding te bevestigen, je ontvangt dan een bevestiging in je e-mail).
De bijeenkomst wordt online georganiseerd via Microsoft Teams. Je ontvangt een aanmeldlink per e-mail uiterlijk op de ochtend van de bijeenkomst.
Let op! Accepteer alléén een Outlook-uitnodiging voor dit vragenuurtje afkomstig van een ANVR-emailadres.