Corona zorgt voor grote onzekerheid in de reissector en dat dreigt bij sommige bedrijven te leiden tot traagheid, inertie. Maar hoe maak je plannen voor een toekomst als je niet weet hoe die eruit gaat zien? Bas Hillebrand, gelieerd aan ANVR's leerstoel 'Innovations in Tourism', benadert toerisme vanuit een eco-perspectief. Dus hoe hou je als reisonderneming voldoende rekening met de belangen van de verschillende stakeholders, zoals klanten, lokale gemeenschappen, overheden, pressiegroepen, etc. etc.
In bijgevoegde presentatie geeft hij inzichten in hoe je toerisme structureel kunt verbeteren en op nieuwe manieren kunt innoveren. Hij doet ook een oproep om een platform 're-inventing tourism' te starten met betrokken belanghebbenden.
Naast een discussie met de deelnemers over hoe je je kan aanpassen aan de nieuwe situatie geeft Bas Hillebrand het advies om als reissector samen op te trekken, van elkaar te leren. Maar ook hoe we als reissector zaken anders en beter kunnen aanpakken en toerisme kunnen herontdekken. Een aantal bedrijven heeft al aangegeven hierover gezamenlijk na te willen denken. Heb je ook interesse en wil je meedenken? Mail dan vóór 23 oktober naar Gerben Hardeman (ghardeman@anvr.nl) en meld je aan.