Je bent succesvol ingelogd op Mijn ANVR
Uitloggen
Intranet

Skip Navigation LinksReminder: Doe mee aan onderzoek naar maatschappelijke waarde van toerisme

Je bent hier:
ANVR  >  ANVR-Nieuws

Nieuws
Reminder: Doe mee aan onderzoek naar maatschappelijke waarde van toerisme

Maandag 23 november 2020
Met de Tweede Kamerverkiezingen op 17 maart 2021 in het vooruitzicht wil Gastvrij Nederland, waar ANVR in deelneemt, het belang duidelijk maken van de maatschappelijke waarde van toerisme en recreatie, zowel aan politieke partijen als in de publieke opinie. Want wat verliezen we allemaal als de sector toerisme en recreatie haar rol in de maatschappij niet meer kan vervullen? Om dat scherp en helder te krijgen, vragen we je mee te werken aan een kort onderzoek.

​CELTH* heeft samen met Gastvrij Nederland, waar ANVR en andere branches in de toerisme- en recreatiesfeer bij zijn aangesloten, hiervoor een onderzoek samengesteld. Dit onderzoek moet antwoord geven op vragen als:

  •  Wat is de maatschappelijke waarde van toerisme en recreatie?
  • Hoe komt deze maatschappelijke waarde tot stand?
  • Hoe kunnen we de maatschappelijke waarde vergroten?
  • Welke barrières en potentiële oplossingen zijn er voor het vergroten van maatschappelijke waarde, en wie draagt welke verantwoordelijkheid?

(* CELTH: Centre of Expertise Leisure Tourism & Hospitality van Breda University of Applied Sciences (BUas) en HZ University of Applied Sciences (HZ) en NHL Stenden University of Applied Sciences (NHL Stenden)

'Maatschappelijke waarde' is natuurlijk een ruim begrip. Je kunt bijvoorbeeld denken aan een bezoek aan een wildpark dat bijdraagt aan het in standhouden van diersoorten, maar ook bijdraagt aan de inkomsten voor de lokale bevolking. Of een museum dat zorgt voor het behoud van cultureel erfgoed. Het zijn zeker niet alleen de 'extra' of 'bijzondere' activiteiten die zorgen voor maatschappelijke waarde. Ook de core business van jouw organisatie kan dat effect hebben. Denk bijvoorbeeld aan ontspanning en vermaak dat bijdraagt aan het geluksgevoel van mensen, of aan het opnieuw opladen van energie waardoor je weer na een vakantie enthousiast aan het werk kan.

Ons verzoek tot jouw deelname
We krijgen voor dit onderzoek graag input van jouw kant, omdat we de inzichten en het belang zo compleet mogelijk willen hebben als we dit voor de verkiezingen willen aanbieden.
De vragenlijst is geheel anoniem, omdat je je naam en die van de organisatie niet hoeft te vermelden.  
Alleen Gastvrij Nederland, ANVR, de andere brancheverenigingen en CELTH hebben toegang tot de geanonimiseerde onderzoeksresultaten. Er wordt zorgvuldig met jouw antwoorden omgegaan.
Uiteraard delen wij de eindresultaten van het onderzoek met de ANVR-leden.

Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 20 minuten.
Wij ontvangen de antwoorden via  deze link  graag vóór 30 november zodat wij tijdig een en ander kunnen verwerken.

Hartelijk dank voor je medewerking en heb je nog vragen?
Laat het even weten: Gerben Hardeman (ghardeman@anvr.nl).