Als bekend hanteert Transavia voor vluchten met vertrek vanaf zaterdag 17 oktober een tijdelijk coulancebeleid voor partners die stoelen hebben op vluchten, waar de bestemming code oranje is en Transavia de vlucht uitvoert, mits die stoelen door de partner als pakketreis zijn verkocht en de partner verplicht is de pakketreisprijs te restitueren aan de consument. In het ANVR bericht van 17 oktober hebben wij u hier nader over geïnformeerd. Transavia komt hiermee reisorganisatoren tegemoet die enerzijds verplicht zijn conform de Wet op de pakketreizen hun klanten moeten te restitueren en anderzijds bij Transavia een non-refundable ticket hebben afgenomen.
Dit coulancebeleid geldt alleen voor groepsboekingen gemaakt via de groepenafdeling en boekingen die via de partner-kanalen "API" en "partner portal" zijn geboekt. Verder kan een organisator alleen een beroep doen op dit coulancebeleid als aan de voorwaarden wordt voldaan.
Per betaalmethode en kanaal hanteert Transavia een verschillend coulancebeleid omdat het voor Transavia niet maakbaar is overal hetzelfde beleid toe te passen. Het beleid waarop beroep kan worden gedaan per betaalmethode en kanaal wordt in de bijgaande mailing
Transavia benadrukt dat zij dit coulancebeleid onverplicht aanbiedt. Er kunnen dan ook geen rechten aan ontleend worden en Transavia behoudt zich het recht voor het coulancebeleid te allen tijde met onmiddellijk ingang stop te zetten, verzoeken om toepassing van het coulancebeleid om haar moverende redenen af te wijzen, dan wel de voorwaarden van het beleid aan te passen.
Let er op dat de verzoeken compleet worden aangeleverd: de vluchtdatum in het onderwerp vermelden en de noodzakelijke gegevens in de email: PNR en (bij omboeken) de complete gegevens van de nieuwe vlucht en passagiers.
Transavia komt met dit beleid tegemoet aan de wens van ANVR en reisorganisatoren voor extra coulance in deze moeilijke tijd waar we met de gehele reisbranche in terecht zijn gekomen.
Klik hier voor het bericht.