

UITNODIGING
Op basis van continue sentiment analyses en actuele verkoopcijfers heeft GfK samen met de UV Tilburg afgelopen jaar een model ontwikkeld waarmee zij het boekingsgedrag van consumenten kunnen voorspellen. Zo voorspelt de GfK Sentiment Index boeking volumes, de hoeveelheid boekingen, voor de komende 6 tot 12 weken voor 30 populaire vakantielanden! Later in 2018 worden daar nog eens 20 landen aan toegevoegd.
Walter Schut, adjunct-directeur van de ANVR, blikt eerst terug op 2017 hoe de consument in dat jaar op vakantie is gegaan. ANVR en GfK hebben hiervoor de GfK/ANVR Consumertracker ontwikkeld: een uniek onderzoek naar het boekingsgedrag dat maandelijks wordt gehouden onder zo'n 60.000 Nederlandse consumenten.
Vervolgens introduceert Henk Delfos, Industry Lead Travel & Hospitality van GfK, de Sentiment Barometer die een indicatie geeft van het positieve of negatieve sentiment van de reiziger naar wereldwijde reisbestemmingen. Uiteraard voor reisondernemingen een belangrijke graadmeter om te weten wat de consument wil en ervaart. "Voor de reiswereld biedt dit een unieke kans om op basis van de voorspellingen het yield management, de investeringen en de marketing optimaal in zetten.", aldus Delfos.
Ben je journalist en wil je hierbij zijn? Meld je aan via mdresme@anvr.nl o.v.v. ‘Voorspelling’.