Je bent succesvol ingelogd op Mijn ANVR
Uitloggen
Powered by 
Intranet

Skip Navigation Linksinformatie

Je bent hier:
ANVR  >  Presentaties
Nieuwe inzichten: Optimaliseren customer experience

Op donderdagmiddag  12 september organiseerde ANVR samen met Emerce en de Vakantiebeurs wederom een Travel Tomorrow MeetUp in de Utrechtse Jaarbeurs. MeetUps zijn bijeenkomsten waar specialisten reisprofessionals in een notendop bijpraten over onderwerpen die raken aan de toekomstbestendigheid van een reisorganisatie. Er was wederom veel belangstelling voor het  thema 'optimaliseren van de customer experience'. Deelnemers aan de MeetUp kregen nieuwe inzichten in hogere conversie, online personalisatie, optimaliseren van je website, toepassen van de juiste neuromarketing, balans tussen 'digital' en 'human' en hoe je gebruik maakt van mobiele toepassingen.

Één van Nederlands grootste conversiespecialisten, Martin van Kranenburg, beet het spits af deze middag en liet reisondernemers en marketeers zien hoe je van zoekers 'boekers' maakt. Hij vertelde over de kansen op het gebied van conversieoptimalisatie, neuromarketing en online personalisatie. Hij voorspelde onder andere dat je als reisondernemingen geen toekomst hebt zonder een gepersonaliseerde website.

Daarna kwamen twee praktijkcases aan bod. Eveline Erkelens, Customer Expert Lead bij reisorganisatie Vacanceselect Europe, bood een kijkje in de keuken van reisorganisatie Vancanceselect Europe. Zij borduurde o.a. voort op de beinvloedingsprincipes van Cialdini die uit verhaal van Martin naar voren kwam. Ze liet zien hoe ze gebruik maken van social proof onder andere door samenwerking met Trustpilot. Ook passeerden vele ander tools de revue om tot een optimale digitale customerreis te komen. Maar naast het digitale blijft het belangrijk om het menselijke aspect niet te vergeten. Sommige klanten willen gewoon een echt persoon aan de telefoon spreken. Zeker waar het om complexere vragen gaat. Interessant was hoe dit alles samenvloeit met het nieuwe werken volgens het 'agile' principe.

Dat er nog een wereld te winnen is in het gebruik van mobiel om de customer experience te verbeteren bleek uit het verhaal van Menno Biesiot, directeur van app development agency Pinch. In dit mobiele tijdperk verwachten reizigers gebruiksvriendelijke, gepersonaliseerde oplossingen die inspelen op context en locatie. Hij toonde praktijkvoorbeelden en kansen voor meer app activiteit in de reisbranche. Maar ook vertelde hij over valkuilen en over hoe je als reisonderneming de customer experience op het mobiele vlak kunt verbeteren. Hij eindigde met te stellen dat er voor reisorganisaties kansen genoeg zijn maar dat  ze niet hoeven te proberen het wiel uit te vinden of allesomvattend te zijn.  Na afloop werd er nog volop nagepraat tijdens de netwerkborrel.

in de downloads kun je de presentaties nakijken.

De volgende Travel Tomorrow Meetup staat in het teken van de finale van het Beste Reisidee en is op woensdag15 Januari, tijdens de vakdag van de 50e Vakantiebeurs.