Je bent succesvol ingelogd op Mijn ANVR
Uitloggen
Intranet

Skip Navigation Linksikhebeenklacht

Je bent hier:
ANVR  >  Ik heb een klacht

​IK heb een klacht, wat nu?

Heel vervelend, dus die moet zo snel mogelijk worden opgelost.
De ANVR helpt je graag!

Ben je al op reis?

  • Meld je klacht direct (in deze volgorde) bij de betrokken dienstverlener (bijv. hotel), de reisleiding of als deze niet aanwezig of bereikbaar is, bij de reisorganisator. Hopelijk is nu alles opgelost en kun je verder met vakantie vieren.
  • Niet opgelost? Laat dan de klacht schriftelijk vastleggen volgens de procedure van de reisorganisatie en handel het na de reis af met de reisorganisator.
  • Binnen één maand na afloop van de reis kun je je klacht indienen bij de reisorganisator of via het boekingskantoor. Als je de klacht niet meldt op de bestemming of niet op tijd indient na de reis dan hoeft de reisorganisator jouw klacht niet te behandelen.
  • Binnen één maand nadat de reisorganisator jouw klacht heeft ontvangen, zal hij een reactie geven.
  • Niet tevreden met de oplossing? Tot 12 maanden nadat je de klacht hebt ingediend bij de reisorganisator kun je de klacht voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.degeschillencommissie.nl).
    ANVR-leden moeten zich houden aan de uitspraak van deze commissie. Om jouw klacht te laten behandelen, moet je wel een vergoeding betalen.

Ben je nog niet op reis?

  • Heb je voordat je op reis gaat een klacht over de reisorganisatie die jouw reis gaat uitvoeren? Dan zul je er met de reisorganisator uit moeten komen. Je kunt voor de meest gestelde vragen ook kijken op deze website.
  • Niet opgelost? Heb je een klacht over een door het reisbureau gemaakte reservering of over het gegeven advies? Je kunt dan binnen één maand nadat het probleem zich voordoet een klacht indienen bij het reisbureau. Die geeft dan binnen één maand een reactie.
  • Niet tevreden met de oplossing? Tot 12 maanden nadat je de klacht hebt ingediend bij het reisbureau kun je de klacht voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.degeschillencommissie.nl).
    ANVR-leden moeten zich houden aan de uitspraak van deze commissie. Om jouw klacht te laten behandelen, moet je wel een vergoeding betalen.

Uitgebreide info over het behandelen van jouw klacht vind je in de ANVR-Consumentenvoorwaarden op deze site.