Je bent succesvol ingelogd op Mijn ANVR
Uitloggen
Intranet

Skip Navigation LinksConsumentenwaardering

Je bent hier:
ANVR  >  Bedrijven  >  ANVR Lid worden

Consumentenwaardering

Ook voor de vakantieganger is de ANVR belangrijk!
De ANVR is een officieel keurmerk en op alle punten hiervoor goedgekeurd door de onafhankelijke Raad van Accreditatie. Perfect, maar wat vindt de consument van de ANVR; hoe kijkt de reiziger aan tegen de ANVR? De ANVR heeft dit samen met SGR eind 2014 laten onderzoeken door TNS Nipo.

TNS Nipo heeft een kwantitatief onderzoek gehouden onder meer dan 1000 vakantiegangers die
naar het buitenland reisden. Ook is een kwalitatief onderzoek gedaan met 2 gesprekspanels.
De uitkomsten in een notendop:

ANVR is goed bekend bij de vakantieganger
Ruim 66% van de vakantiegangers is goed of enigszins bekend met de ANVR. 26% Kent de ANVR alleen van naam. Slechts 7% heeft nog nooit van de ANVR gehoord. Onderverdeeld naar leeftijd blijkt dat jongeren minder bekend zijn met de ANVR, maar ook dan (her)kent nog 78% de ANVR. De ANVR is bij de reiziger beter bekend dan SGR.

Klantwaardering1.jpg
Reizigers letten op het logo
2 Van de 5 reizigers letten altijd op het logo; er is nauwelijks verschil in de mate waarin men op
het ANVR of SGR logo let. Naar mate men ouder is, wordt bij het boeken van een reis vaker gelet
op de vermelding van deze logo’s.

Klantwaardering2.jpg.png 

​Onder de meer traditionele boekers let 54% altijd op het ANVR/SGR logo. Maar ook onder boekers
via de nieuwe kanalen (bijv. die via internet zelf een reis samenstellen en boeken) let een derde altijd op het logo.

 

Klant erkent de meerwaarde van de ANVR

Klantwaardering3.png
Het onderscheid tussen ANVR en SGR is voor veel reizigers niet altijd even duidelijk. Zo weet men niet precies welke producten onder de garantie en voorwaarden van ANVR/SGR vallen. Hier is dus werk aan de winkel!
Ondanks de wens van de klant hierover beter te informeren, erkent deze wel de meerwaarde. Men is zelfs bereid iets meer te betalen voor reizen of reisonderdelen die vallen onder ANVR/SGR. De klant hecht bij de ANVR vooral belang aan eerlijke voorwaarden, veilig reizen, zekerheid bij klachten en zijn geld in goede handen.


Reiziger is bereid meer te betalen voor een product met ANVR logo
Aan klanten zijn aanbiedingen voorgelegd met en zonder ANVR logo.

Hieruit blijkt dat reizigers advertenties met een ANVR logo meer betrouwbaar achten (84%) dan zonder (66%). Tevens geven 2 van de 5 reizigers aan niet te boeken zonder ANVR logo. Belangrijk is ook dat reizigers een aanbieding met het ANVR logo niet duurder achten. Integendeel zelfs! De klant is zelfs bereid 3 - 4% meer te betalen voor een reisproduct met het ANVR logo.

Klantwaardering5.png 

Niet alleen voor jouw reisonderneming, maar ook voor jouw reizigers is het ANVR logo van groot belang!

Deel en print
Handige sites