Je bent succesvol ingelogd op Mijn ANVR
Uitloggen
Intranet

Skip Navigation Linksrolanvr

Je bent hier:
ANVR  >  Bedrijven  >  Rol ANVR

zakenreis laat het regelen

Een business trip of incentive 'even' boeken. Lijkt eenvoudig, kun je makkelijk zelf via internet. Toch?
Maar waarom worden dan nog zoveel zakelijke reizen geboekt via een gespecialiseerd zakenreisbureau?
In de praktijk komt er veel meer bij kijken en kun je dit toch beter overlaten aan professionele, in reizen gespecialiseerde zakenreisbureaus of travel management centers (TMC’s).
 
7 belangrijke argumenten:

1. Meer kennis

Een TMC of MICE-organisator kent de markten weet hoe je het beste kunt zoeken en boeken.
Hij heeft toegang tot alle tarieven; ook tarieven die via internet helemaal niet worden aangeboden. De TMC consultant kent de reistijden, aansluitrisico’s of boekingsproblemen. Hij kan adviseren hoe jouw reis of bijeenkomst het beste kan worden geregeld, kan alle mogelijkheden vergelijken en weet hoe om te gaan met klachten en restituties. Het is zijn vak.
 
2. Sneller
Hoe lang ben jij of je collega wel niet bezig met het zoeken en boeken? En weet je dan zeker dat je de goede oplossing hebt? Tijd is geld, en dat geldt ook voor de medewerkers in jouw bedrijf. De consultants van een TMC doen het in ieder geval sneller. Ze doen het immers dagelijks. Uit onderzoek blijkt keer op keer dat je zelf behoorlijk veel tijd kwijt bent aan het boeken van reizen. Die tijd kun je je besparen als je jouw wensen kenbaar maakt aan een TMC. Zij doen dan het werk voor jou. Een win-win situatie voor iedereen.


3. Duty of care

Werknemers die onderweg tegen een reisprobleem aanlopen, moeten worden geholpen.
Bij dichte mist, een onverwachte ziekenhuisopname of domweg gewoon pech. Als bedrijf moet je je verantwoordelijkheid nemen.
Bij een calamiteit (bijv. een aswolk, een terreuraanslag) wil je als bedrijf direct weten of jouw medewerker veilig is of in veiligheid kan worden gebracht. Boek je zelf ergens op internet dan weet je niet waar jouw werknemer is. En in tijden van calamiteiten wil je dat niet. Een zakelijke reiziger kan altijd hulp nodig hebben en een werkgever moet hiervoor zorgen. Een TMC is altijd bereikbaar voor vragen of problemen: 24/7. Hij kan jouw werknemers dus altijd en deskundig adviseren. Een TMC heeft alle reisgegevens en weet dus precies hoe te handelen; bijv. met een omboeking een andere hotelovernachting regelen. Dat is een geruststellende gedachte, zowel voor de werknemer als voor de werkgever. De zorgplicht van een werkgever wordt zo, en niet alleen in een crisissituatie, uit handen genomen.

4. Reisbeleid en rapportage
Reiskosten lopen in de praktijk regelmatig en ongemerkt uit de hand. Vaak heeft het management dit onvoldoende in de gaten, omdat hotel, trein, autohuur of vliegtickets op verschillende manieren worden gedeclareerd of niet gematched aan interne projecten.
Als een TMC de reizen regelt, rapporteren zij alle reisactiviteiten in gestructureerde vorm via een management informatiesysteem aan het bedrijf. Deze management informatie geeft tevens de mogelijkheid het reisbeleid in het bedrijf te sturen. De TMC kan je hierbij adviseren, het reisbudget bewaken en over de opvolging van het uitgestippelde reisbeleid rapporteren. TMC’s zijn ook steeds vaker bereid om garanties af te geven waardoor reiskosten niet boven het budget komen. Zelfs besparingsgaranties zijn heel normaal om af te spreken met een TMC.

5. Voordeliger
Uiteraard brengt een TMC kosten in rekening, maar zij besparen gemiddeld tussen de 10% en 20%. En dan is nog niet eens de tijd meegerekend die je je bespaart als je zelf de reizen zou boeken.
Zakenreisbedrijven zijn dus kosten (en tijd) besparend. Daarnaast realiseren zij ook nog eens kortingen met leveranciers. En besparen zij geld omdat zij de juiste weg weten bij het terug vragen van ongebruikte tickets.

6. Bewust en verantwoord
Van bedrijven wordt steeds vaker verwacht dat zij maatschappelijk verantwoord ondernemen. Niet alleen jouw stakeholders, ook jouw eigen medewerkers willen reizen met respect voor milieu, cultuur, natuur en samenleving. Maar hoe doe je dat? Met jouw zakenreisbedrijf kun je een verantwoord reis- en milieubeleid kiezen door bijv. CO2-uitstoot te compenseren, vaker met de trein te reizen of een A-label auto te huren.
Uw zakenreisbedrijf helpt jou en jouw medewerkers bij het maken van bewuste en verantwoorde keuzes.

7. Gemak
Een TMC regelt niet alleen een vliegticket: hij regelt jouw reis!
Hij handelt klachten af voor jou of je medewerkers, staat klaar in geval van een calamiteit en adviseren jou over het reisbeleid van jouw bedrijf. Je krijgt alles overzichtelijk gerapporteerd en slechts één factuur.
Een bedrijf kan zich met een TMC in de arm én een duidelijk reisbeleid hanteren én op de eigen business toe leggen. Kortom: veel gemak en een kopzorg minder.